Ankær Blog

Familien Ankær

Denne Blog vil være dagbog for familien Ankær. Velkommen til siden, vi håber I finder den interessant og skriv også gerne kommentarer!

14. marts - Brisbane - Singapore

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Wednesday, March 14 2007 14:56:36

Boernene sov det meste af turen (7 timer) - vi landede i Singapore kl. 04:45 lokal tid. Efter lidt forgaeves soegning i lufthavnen fandt vi transit hotellet - vi bookede 6 timer og fik alle en god lur og et tiltraengt bad. Om eftermiddagen en 2-timers sigthseeing tur til Singapore City - mere en slaatidenihjel-tur end en egentlig oplevelse. Vi flyver mod CPH lige efter midnat og skal blot have timerne til at gaa. Nu er bloggen atter opdateret - der kommer billeder paa naar vi atter er hjemme - se ya.

• Comments(3)//www.ankaer.dk/#post34

13. marts - Brisbane

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Wednesday, March 14 2007 14:52:13

Vi badede i den 31 grader varme pool hvorefter Louise koerte os til en dyrepark hvor vi for foerste gang kom helt taet paa Kaenguruerne, og kunne kaele og haandfodre dem. Paa vej hjem stoppede vi et shoppingcenter. Louise diskede op med BBq paa terrassen og ved 21-tiden koerte vi til lufthavnen. Der var en sjov oplevelse at bo hos vildt fremmede mennesker og vi haaber vi en dag faar mulighed for at gengaelde Louise & Rod's gaestfrihed.

Thanks Louise & Rod for having us at your place!!!

• Comments(0)//www.ankaer.dk/#post33

12. marts - Hamilton Island - Brisbane

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Wednesday, March 14 2007 14:47:42

Morgenmad paa nabohotellet og en tur i glaselevatoren (19 etager). Det var blevet tid til at skille med Kursti & Michael efter 2 dejlige uger - vi glaeder os til at se jer i DK snart smiley. Vi blev hentet paa hotellet kl. 10 for at drage mod lufthavnen. Kursti havde soerget for overnatning hos nogle venner (Louise & Rod) til os. Louise samlede vores bagage op i Brisbane lufthavn, og saa tog vi toget ind til City. Slentretur gennem byen og vi endte i South Banks Parklands hvor der er lavet en kunstig strand . Vi badede et par timer i det 30 grader varme vand. Om aftenen tog vi hjem til vores vaerter der havde soerget godt for os. Caroline var helt pjattet med deres to smaa hvide puddelagtige hunde - Molly & Charlotte.

• Comments(0)//www.ankaer.dk/#post32

11. marts - Hamilton Island - Whitehaven Beach (almost)

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Wednesday, March 14 2007 14:40:40

Claus og Kate så solopgang kl. 6.15. Senere spiste vi morgenmad med koalerne, eftermiddagstur med baad til Whitehaven Beach - desvaerre for meget vind saaa vi blev sat af paa en anden strand, der ikke har det samme flotte kridhvide sand. Mens vi var paa stranden kom der en vandflyver og passagererne fik serveret champagne + apetizers i smaa lovetents paa stranden. Der findes Jelly Stingers (Brandmænd) i vandet - derfor den flotte gule dragt. Solnedegang ved View point 6.25. Sidste aften paa Hamilton - aftensmad paa kineseren Red Emperror, herefter voksenraahygge paa altanen med de sidste roeverhistorier.

• Comments(0)//www.ankaer.dk/#post31

10. marts - Hamilton Island

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Wednesday, March 14 2007 14:36:52
Efter morgenmad en tur paa stranden - Michael og Claus havde vist misforstaaet hvor langt man maatte sejle vaek i havkajakkerne, saa livrederbaadenkom efter dem med en stor skideballe. Om eftermiddagen trak vi op til poolen, herefter krokodillefodring og om aftenen fik vi vores "stambord" paa Manta Ray. Blog Image
  • Comments(0)//www.ankaer.dk/#post30

9. marts - Hamilton Island - Great Barrier Reef

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Wednesday, March 14 2007 14:12:51

Michael & Claus paa loebetur i bjergene kl. 06.00, morgenmad paa Toucan Tango og herefter til marinaen hvor vi skulle paa en heldagstur til Great Barrier Reef. Selv om det var en 'All Inclusive' tur var serviceog forholdene helt i top. Efter er par timers sejltur med katermeran var vi fremme ved ReefWorld - en platform ved Hardy Reef hvor man kan snorkle og dykke fra. Bornene blev passet i "legestue" om bord paa baaden, mens Michael scuba dykkede og Kate, Kursti og Claus snorklede. Vi fik set en masse fisk - vi undgik hajerne.....smiley!!! Vi var ogsaa afsted med en slags ubaad med glasbund langs revet - her saa vi igen masser af fisk og en havskildpadde. Bornene fik ogsaa provet at svomme med de tusindvis af farvestraalende fisk i mange storrelser til den 288 kg. tunge George der holder til paa Reefworld. Om aftenen var vi alle traette saa vi fik pizza delivery paa altanen.

• Comments(1)//www.ankaer.dk/#post29

8. marts - Hamilton Island

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Monday, March 12 2007 23:05:58
Vi har stadig golfbilerne og vi cruiser rundt paa oeen. Snakker med en lokal foran hans hus, der i 2000 koebte sin grund for 225.000 AUD (1 mio DKK) - i dag saelges de for op mod det tidobbelte. Lejlighederne vi bor i saleges som timeshare med 28 dages rettighed for omkring AUD 400.000 alt efter hvor hoejt oppe de ligger.
  • Comments(3)//www.ankaer.dk/#post28

7. marts - Sydney - Hamilton Island

Down Under 2007Posted by Kate Ankær Monday, March 12 2007 22:59:46
Op 4.15 og afsted til lufthavnen. Denita og Barry moedte os der med vores bagage. Flyveturen tog et par timer, og der skulle virkelig bremses paa den meget korte landingsbane paa Hamilton. Vi er nu i Queensland og der er en del varmere heroppe. Vi faar foerst noeglerne til vaerelserne kl. 14 saa vi benytter ventetiden til en slapper v/poolen. Oen er ejet af en privat person, vi findfer hurtigt ud af at alting er dyrt - en halv liter vand koster AUD 3.60 (DKK 16) i et supermarked. Paa oen er der ingen biler (udover lastbiler til opbygning/shuttlebusser til turister), men derimod koerer alle rundt i golfbiler der er indregistreret. Vi lejer en til hver familie efter vi har faaet vaerelserne, og tager en tur rundt paa oeen. Om aftenen spiser vi paa en italiensk restaurant (Manta Ray) i havnen.